2010.02.25. 09:26
Hátrány és előny
Egy profi pókerjátékos megfigyelte, hogy -szintén nagymenő - ellenfelének bal szemhéja bizonyos lapállásnál alig észrevehetően rángatózni kezd. Ezt kihasználva napokig nyert, mígnem a nyerő széria egyszercsak elakadt, sőt egyre nőtt a vesztes partijainak száma. Nem volt mit tenni: utánajárt a dolognak...
Kiderült, hogy ellenfele olyan profi volt, hogy feltűnt neki, hogy valamit elárulhat magáról, és emiatt veszíti el sorra a játszmákat. Addig nem nyugotott, amíg ki nem derítette, hogy mi vezetheti partnereit nyomra: az, hogy a többiek lapállását tudják, hogyha bal szemhéja rángatózni kezd.
Miután az önkéntelen "tic"-et (akaratlan mozgást) nem tudta megszüntetni, otthon a fürdőszobatükör előtt addig gyakorolta, hogy akkor tudta megjeleníteni, amikor csak akarta.
A következő pókerjátszmáknál pedig össze-vissza, különféle állásoknál is bevetette a szemhéjrángást, így bizonytalanítva el partnereit, akik többet már nem tudták, hogy a tic milyen lapálláshoz tartozik.
Minden írónak, alkotónak van egyéni stílusa, melybe a hibák is beletartoznak. Én például szeretem a körmondatokat és - ha van rá módom - a közbeiktatott szövegeket is :). Ezek azonban megnehezítik az olvasást, és gyengítik a mondanivalót. Az ember nem attól lesz profi, hogy nincsenek hibái. Attól lesz profi, hogy ismeri saját stílusát, tudja saját hibáit, és ezeket módszertani repertoárja részévé teszi: vagyis csak akkor használja fel, hogyha erre szükség van.
Én például kiváló tudományos blablát tudok írni egy filmbéli professzor számára. Kérdés, hogy mit fogok írni egy dokkmunkás dialógusába...
Szólj hozzá!
Címkék: stílus
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.